Образотворче мистецтво



Ласкаво просимо до віртуальної подорожі "Галереями світу"













Тема: Прикладна діяльність. Створення ескізу тематичного плакату на екологічну тематику.
Мета: створити ескіз тематичного плакату на екологічну тематику; вчити учнів передавати певну ідею засобами плакатної графіки; розвивати композиційні уміння та навички учнів та їх творчу уяву, виховувати любов до природи та бажання жити в гармонії з навколишнім середовищем.
Компетенції учнів на уроці: соціальна, полікультурна, комунікативна, інформаційна, саморозвиток та самоосвіта.
Обладнання уроку:
-         для вчителя: предметна композиція, наочність, малюнки вчителя, плакати, ТЗН;
-         для учня: лист паперу (формат А3), простий олівець, гумка.

ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Як завжди, відпочиваючи на вихідних я мала змогу присвятити себе своїй улюбленій справі - творчій діяльності і щось мене надихнуло створити ось таку предметну композицію. Прошу поглянути на творіння моєї фантазії. Як ви гадаєте, що я хочу сказати своєю композицією, які проблеми людства підштовхнули  мене на створення ось такої творчої роботи.
(В руках людини, саме в наших руках залежить доля нашої планети – чи перетворитися вона на попіл в якому не можливе життя, чи даруватиме своє тепло  людині). Так, саме це я мала на увазі і саме цією композицією звернулася  до вас, щоб привернути вашу увагу до цієї проблеми.            Природа і людина тісно пов'язані. І якщо природа існувати може без людини, то людина без неї не може. Тому так важливо жити в гармонії з природою. Але, на жаль, люди намагаються підпорядкувати собі природу, стати її господарем, а інколи просто знущаються над нею, начебто не розуміючи, що знищують в першу чергу себе (Відео) .
            Завдання людини зберегти природу і примножити її багатства. Потрібно відповідально підходити до даного питання, оскільки ми повинні залишити після себе своїм нащадком багату, красиву і чисту планету. Питання екології -  дуже глобальне питання. Від забруднення навколишнього середовища потерпає вся планета, частиною якої є наша з вами Україна, наше рідне місто Запоріжжя та наше село Мар’ївка. Хто мені скаже, які екологічні проблеми є в нашому місті? (викиди з заводів, вплив АЕС, забруднення річок, сміттєзвалища, велика кількість транспорту та інше). Так. А чи знаєте ви як екологи називають наше місто? Містом отруйних туманів. Увага на екран.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
            Тому, наше з вами завдання привернути увагу до цієї проблеми засобами образотворчого мистецтва, а саме за допомогою такого виду мистецтв як графіка. Давайте швидко пригадаємо, що ж таке  графіка? (ГРАФІКА – це зображення (малюнок), що виконано на папері за допомогою олівця, пензля, пера, а також зображення (гравюра), що віддруковано за допомогою спеціальних приладів у великій кількості).
Які  види графіки ви знаєте? Графіку поділяють на станкову, книжкову, промислову, газетно-журнальну, плакат).
Які є засоби виразності графіки?(Засобами виразності графіки є: крапка, лінія, штрих, пляма).
            Сьогодні на уроці ми будемо створювати ескіз  тематичного плакату на екологічну тематику. Також,  ми будемо вчитися передавати певну ідею засобами плакатної графіки, розвивати композиційні уміння та навички, свою творчу уяву, виховувати любов до природи та бажання жити в гармонії з навколишнім середовищем. А ще – увага на екран!(Відео №1)
-                     Ми, приймемо участь у Всеукраїнському конкурсі екоплаката, який стартував і буде проходити до 15 березня цього року. І це буде гарним стимулом для вашої роботи. Адже ви знаєте, що Паталах Марія зайняла І місце у Всеукраїнському конкурсі ескізу ювелірних виробів, відіславши свою роботу. Думаю, що серед вас є переможець і цього конкурсу, ну, принаймі, я вам цього бажаю.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Давайте разом зясуємо, що ж таке плакат? (презентація)

            Плакати можна побачити в школі, на вулиці, на підприємстві, на стадіоні, в кінотеатрі. Плакати які ми бачимо у повсякденному житті різняться за своїм виглядом і призначенням.     Зверніть увагу на дошку, на ній ви побачите плакати саме, на екологічну тематику.

            Сьогодні ми виконаємо лише лінійний малюнок плакату, а на наступному уроці вже завершимо його в кольорі.
Перед тим, як розпочати роботу над плакатом, давайте визначимося з послідовністю виконання нашого лінійного малюнка.   У кожного з вас на парті є алгоритм послідовності виконання роботи. Давайте ознайомимося з ним і так:

1. визначити загальну композицію плаката, вертикальний або горизонтальний формат;
2. розміри картинної площини, місце для шрифту, малюнка;
3. намітити місце для малюнка, розмістити рядки для шрифту;
4. виконати розмітку букв;
5. закінчити прорисовку лінійного малюнка всієї композиції;
6. вирішити композицію в кольорі.
Такий алгоритм роботи є у кожного на парті.
А ще ось це відео допоможе вам послідовно виконати свою роботу (відео)
            Головне правило – не перевантажити композицію дрібними деталями, виконувати малюнок у певній послідовності, слідкувати за цілісністю композиції.
 - ФІЗХВИЛИНКА

V. Етап перевірки розуміння і корекції засвоєння учнями нового матеріалу (практична діяльність учнів)
Композиційне вирішення плакату виконується учнями самостійно, за власною уявою, без спостереження за педагогічним малюнком учителя.
 VI. Підведення підсумку уроку
            Учні з допомогою учителя аналізують композиції своїх однолітків, аргументуючи, яка робота відповідає вимогам до створення плакату.


Немає коментарів:

Дописати коментар