Мар’ївський
навчально-виховний комплекс
Запорізького
району Запорізької області
Адреса: 70440, Запорізька область,
Запорізький район, село Мар’ївка, вул.. Шкільна, 14
Телефон: 287-51-27
Автор досвіду: Паталах Світлана
Іванівна, вчитель історії та правознавства Мар’ївського
НВК Запорізького району Запорізької області, спеціаліст вищої кваліфікаційної
категорії.
Тема досвіду:
ДІЯЛЬНІСТЬ
КЛУБУ «ЗАКОН І ТИ», ЯК ОДИН З МЕТОДІВ У ПІДВИЩЕННІ ПРАВОВОЇ ТА ГРОМАДСЬКОЇ
КУЛЬТУРИ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
Базова
модель досвіду
В умовах становлення України, як суверенної і
незалежної правової держави, особливо важливого значення набуває виховання у
молоді правової культури, з рівнем якої безпосередньо пов'язана ефективність
докорінних перетворень у нашій країні. Правова освіта підростаючого покоління
має здійснюватися в органічному поєднанні з реальними подіями, щоб молодь
усвідомила свій нерозривний зв'язок з іншими членами суспільства, відчула відповідальність
перед державою, громадянами якої вона є.
Досвід роботи показує, що основними завданнями правового
виховання молоді є:
·
Формування
етичної позиції, правової і політичної культури молоді;
·
Профілактика
правопорушень серед підлітків і молоді засобами виховного впливу;
·
Надання
інформаційної підтримки юним користувачам,
що потрапили в зону юридичного, соціального або особістістного конфлікту;
·
Формування у
школярів відношення нетерпимості до аморального способу життя
і протиправних вчинків
Без
знання права молодій людині вступати в життя складно. Сумна статистика
сьогодення свідчить, що 70% скоєних злочинів здійснюються на грунті
алкоголізму, 45% скоєних злочинів молоддю допущено тому, що підсудні виявили
незнання або неповагу до закону, неодоцінили міру покарання. Але незнання не
звільняє від відповідальності. Кожен молодий громадянин повинен володіти хоча б
необхідним мінімумом правових знань, знати свої права і обов'язки, які покладає
на нього законодавство, знати, куди і як звернутися за захистом.
Виходячи
з того, що школа найбільш доступна установа, яка володіє певними
документно-інформаційними ресурсами з питань права і зобов'язана забезпечувати
реалізацію права людини на інформацію, головне її завдання в роботі з старшими
учнями - це надання загальнодоступної правової інформації і формування у
юнацтва високого рівня правової культури.
Теоретичною базою досвіду є наукові праці,
методичні розробки
В. В. Головченка, С. М. Легуша, П. В. Макушева, Д. Є. Тихомирова, В. І.
Царенка, М. М. Цимбалюка, І. В. Осики з питань правового виховання молоді.
Досвід за інноваційним
потенціалом є комбінаторним тому, що він передбачає конструктивні поєднання
традиційних та інноваційних форм виховання.
Інформаційно-педагогічна модель
досвіду
Правоосвітня робота в Мар’ївському НВК здійснюється під час уроків та в
позаурочний час і охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів. Для
учнів 9-х та 10-х класів читається курс «Правознавство. Практичний курс» та «Основи правознавства». Постійно функціонує
тематична виставка правової літератури в шкільній бібліотеці. Освітня робота
учнів здійснюється також і в позаурочний час через ряд позакласних та
позашкільних заходів. Ефективною формою роботи, що є традицією, стало
проведення Місячників, Тижнів правових знань у школі. Ефективною формою роботи по попередженню
правопорушень є діяльність в школі клубу
для старшокласників «Закон іти». Діяльність клубу сприяє задоволенню
різнобічних інтересів та потреб молоді у підвищенні своєї правової та, в решті
решт, громадянської культури. В клубі
проходить апробація нових методів і прийомів, демократичних форм роботи з учнями. Саме тут реалізується принцип добровільного
членства, тематичного самовизначення, самоуправління, самоосвіти, колективного
підходу до реалізації прийнятих рішень, індивідуалізації форм і методів роботи,
спрямованості на досягнення соціально-значущого результату, самореалізації як
особистості, а головне вчить учнів жити в демократичному суспільстві не виходячи з
правового поля.
Результати запровадження досвіду.
Діяльність клубу «Закон і ти», що
створений в нашій школі,
багатогранна й дієва. Тому протягом останнього років правопорушень, здійснених нашими учнями, не зафіксовані, а також зменшилась кількість учнів, схильних до
правопорушень.
Зросла також
цікавість учнів до правознавства. Так, учень10 класу Маллік Улля зайняв друге місце в районній олімпіаді з правознавства .
Вчитель повинен бути у постійному пошуку нових форм і методів роботи на допомогу
правовій освіті підростаючого покоління. Створюючи і розвиваючи єдиний
інформаційний простір для навчання і отримання практичних навиків
цивільно-правової освіти і виховання молоді, вони насправді будуть сприяти
підвищенню рівня правової і правозахисної культури та виробленню активної
громадянської позиції.
Таким чином, робота клубу «Закон і ти» закладає моральний фундамент
особистості молоді, дозволяє більш у повній мірі підійти до процесу формування
у молоді правових знань, закріплення демократичних уявлень і поглядів,
засвоєння загальноприйнятих цінностей та норм поведінки в суспільстві.
Немає коментарів:
Дописати коментар