Правознавство

Марївський навчально-виховний комплекс
Запорізького району Запорізької області

Адреса: 70440, Запорізька область, Запорізький район, село Марївка, вул.. Шкільна, 14

Телефон: 287-51-27

Електронна адреса:  mnvk07@ukr.net

Автор досвіду: Паталах Світлана Іванівна, вчитель історії та правознавства Марївського НВК Запорізького району Запорізької області, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.

Тема досвіду:

ДІЯЛЬНІСТЬ КЛУБУ «ЗАКОН І ТИ», ЯК ОДИН З МЕТОДІВ У ПІДВИЩЕННІ ПРАВОВОЇ ТА ГРОМАДСЬКОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

Базова модель досвіду
В умовах становлення України, як суверенної і незалежної правової держави, особливо важливого значення набуває виховання у молоді правової культури, з рівнем якої безпосередньо пов'язана ефективність докорінних перетворень у нашій країні. Правова освіта підростаючого покоління має здійснюватися в органічному поєднанні з реальними подіями, щоб молодь усвідомила свій нерозривний зв'язок з іншими членами суспільства, відчула відповідальність перед державою, громадянами якої вона є.
Досвід роботи  показує, що основними завданнями правового виховання молоді є:

·        Формування етичної позиції, правової і політичної культури молоді;

·        Профілактика правопорушень серед підлітків і молоді засобами виховного впливу;
·        Надання інформаційної підтримки юним користувачам, що потрапили в зону юридичного, соціального або особістістного конфлікту;
·        Формування у школярів відношення нетерпимості до аморального способу життя і протиправних вчинків
Без знання права молодій людині вступати в життя складно. Сумна статистика сьогодення свідчить, що 70% скоєних злочинів здійснюються на грунті алкоголізму, 45% скоєних злочинів молоддю допущено тому, що підсудні виявили незнання або неповагу до закону, неодоцінили міру покарання. Але незнання не звільняє від відповідальності. Кожен молодий громадянин повинен володіти хоча б необхідним мінімумом правових знань, знати свої права і обов'язки, які покладає на нього законодавство, знати, куди і як звернутися за захистом.

Виходячи з того, що школа найбільш доступна установа, яка володіє певними документно-інформаційними ресурсами з питань права і зобов'язана забезпечувати реалізацію права людини на інформацію, головне її завдання в роботі з старшими учнями - це надання загальнодоступної правової інформації і формування у юнацтва високого рівня правової культури.

Теоретичною базою досвіду є наукові праці, методичні розробки 
В. В. Головченка, С. М. Легуша, П. В. Макушева, Д. Є. Тихомирова, В. І. Царенка, М. М. Цимбалюка, І. В. Осики з питань правового виховання молоді.

Досвід за інноваційним потенціалом є комбінаторним тому, що він передбачає конструктивні поєднання традиційних та інноваційних форм виховання.

Інформаційно-педагогічна модель досвіду
Правоосвітня робота в Мар’ївському НВК здійснюється під час уроків та в позаурочний час і охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів. Для учнів 9-х та 10-х класів читається курс «Правознавство. Практичний курс» та  «Основи правознавства». Постійно функціонує тематична виставка правової літератури в шкільній бібліотеці. Освітня робота учнів здійснюється також і в позаурочний час через ряд позакласних та позашкільних заходів. Ефективною формою роботи, що є традицією, стало проведення Місячників, Тижнів правових знань у школі.     Ефективною формою роботи по попередженню правопорушень є  діяльність в школі клубу для старшокласників «Закон іти». Діяльність клубу сприяє задоволенню різнобічних інтересів та потреб молоді у підвищенні своєї правової та, в решті решт, громадянської культури. В клубі проходить апробація нових методів і прийомів, демократичних форм роботи з учнями. Саме тут реалізується принцип добровільного членства, тематичного самовизначення, самоуправління, самоосвіти, колективного підходу до реалізації прийнятих рішень, індивідуалізації форм і методів роботи, спрямованості на досягнення соціально-значущого результату, самореалізації як особистості, а головне вчить учнів жити в демократичному суспільстві не виходячи з правового поля.
Результати запровадження досвіду.
Діяльність клубу «Закон і ти», що створений в нашій школі, багатогранна й дієва. Тому протягом останнього років  правопорушень, здійснених нашими учнями, не зафіксовані, а також зменшилась кількість учнів, схильних до правопорушень.
Зросла також цікавість учнів до правознавства. Так, учень10 класу Маллік Улля зайняв друге місце в районній олімпіаді з правознавства .
Вчитель повинен бути у постійному пошуку нових форм і методів роботи на допомогу правовій освіті підростаючого покоління. Створюючи і розвиваючи єдиний інформаційний простір для навчання і отримання практичних навиків цивільно-правової освіти і виховання молоді, вони насправді будуть сприяти підвищенню рівня правової і правозахисної культури та виробленню активної громадянської позиції.
Таким чином, робота клубу «Закон і ти» закладає моральний фундамент особистості молоді, дозволяє більш у повній мірі підійти до процесу формування у молоді правових знань, закріплення демократичних уявлень і поглядів, засвоєння загальноприйнятих цінностей та норм поведінки в суспільстві.


Немає коментарів:

Дописати коментар